Let's talk about nails,baby

... let's talk about u & me \:d/
De azi mi-am propus sa vorbesc mai mult (se pare ca nici pe internet nu scap de timiditate, sau mai bine spus feeling'ul de "nu-o-sa-gaseasca-nimeni-interesant-articolul-meu" and so on:)) ) Asa caaaa ... sa incepem!

Acum cateva zile mi-am indepartat gelul de pe unghii,fiindca ma incomoda cand puneam la alte fete, in plus cand mai pileam mai atingeam si unghia mea si se faceau urate ... in fine, acum sunt si mai urate, foarte micute si au devenit foaarte fragile,deci, o mare provocare pentru uleiul de masline.

Anyway, postarea de azi se refera la cresterea si structura unghiei ( si postarea in ton cu situatia mea:)) )






Unghia 
*este considerata o anexa a pielii, ce actioneaza ca un "body-guard" al varfurilor degetelor, si este alcatuita din straturi de cheratina.
*creste incontinuu, insa cresterea ei incetineste odata cu inaintarea in varsta,ori in functie de anotimp,factori ereditari sau o circulatie proasta.
*unghiile de la mana cresc mai repede decat cele de la picioare; unghiile barbatilor cresc mai greu decat ale femeilor.
*este nevoie de aproximativ 6 luni pentru ca unghia sa creasca de la radacina pana la marginea libera.
*este alcatuita din mai multe straturi,fiecare cu o functie specifica,iar daca sunt perturbate pot duce la anomalii ale acesteia:
~radacina - partea de la baza unghiei.
~matricea - strat celular inferior ce compune pliul unghiei.
~patul unghiei - portiunea de sub unghie ce contine nervi si capilare de sange.
~partea plata a unghiei - formata din cheratina translucida.
~cuticula - acopera radacina.
~hiponichium - pielea fina de sub partea unghiei.
~marginea libera - in continuarea hiponichiumului.
~eponichium - fasie subtire a pliului de piele atasat la baza unghiei.
~lunula - zona alba, in forma de semiluna,aflata la baza unghiei. 




Leave a Reply